Fodbold skal hjælpe Hummel i top på det amerikanske marked

Sportsbrandets direktør for det amerikanske marked har ambitioner om at få Hummul op blandt top-5 af største sportsbrands i USA.
Foto: Lars Poulsen
Foto: Lars Poulsen

Fodbold skal bane vejen for store ambitioner på det nordamerikanske marked for Hummel, hvor landechef Jeff Duback drømmer om, at Hummel kan blive et af de fem største sportsbrand i landet inden for de næste 10-15 år.

Det skriver Børsen.

Her skal vejen til vækst komme ved at udbrede kendskabet til Hummel gennem fodboldklubber.

“Vi har fokuseret på at blive et kendt brand ved at lave kontrakter med fodboldklubber. Udover Adidas og Nike bliver vi nu anset som det eneste alternativ, der rent faktisk har forretning med professionelle hold og kan leve op til service- og forsyningsaftaler. Udviklingen af fodboldens størrelse i USA er stagneret en smule, men der er stadig over 18 mio. registrerede ungdomsspillere i landet,” siger Jeff Duback.

Alibaba risikerer tvangsafnotering i USA - aktien dykker

Marketingschef hos Aarstiderne stopper

Europæisk inflation stiger mere end forventet

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også