De britiske konkurrencemyndigheder, CMA, er gået i gang med at undersøge, hvorvidt fast fashion-mærkerne Asos, Boohoo og George at Asda lever op til de bæredygtige og miljøvenlige påstande, som de fortæller forbrugerne, skriver The Guardian.
Med undersøgelsen ønsker myndighederne at sikre, at tøjfirmaerne ikke bidrager til greenwashing.
CMA understreger, at man ”ikke vil tøve med at træffe håndhævelsesforanstaltninger”, hvis selskaberne er trådt over stregen.
”Folk, der ønsker at ’købe grønt’, bør være i stand til at gøre det i tillid til, at de ikke bliver vildledt. Miljøvenlige og bæredygtige produkter kan spille en rolle i at tackle klimaforandringerne, men kun hvis de er ægte,” siger Sarah Cardell, adm. direktør i CMA, til mediet.
Internationalt modemærke sætter brug af Higg-indeks på pause
Dansk brand vil have QR-koder i alle sko og reparation på abonnement