Virksomhed med abonnement-champagne seksdoblede salget på to år

Abonnement-virksomheden må holde kunder på ventelisten, fordi efterspørgslen overstiger kapaciteten. ”De første måneder følte jeg, at jeg sad på bagsædet i en racerbil og ikke selv havde styringen,” siger stifter og adm. direktør.
Foto: Torben Stroyer/MAG
Foto: Torben Stroyer/MAG

Iværksætterparret Dinna og Michael Arbo har siden coronanedlukningen i 2020 oplevet så stor vækst i deres virksomhed Champagne for Alle, der sælger champagne på abonnement, at de må holde potentielle kunder på en venteliste, da efterspørgslen overstiger kapaciteten.

Det skriver Børsen.

Grænsen for abonnementer ligger nemlig på 2100 kunder, og det niveau nåede Champagne for Alle på få uger under pandemiens start.

“Da de fysiske butikker lukkede ned, voksede vores hjemmeside fuldstændig vanvittigt. Michael fandt en mand, der sælger landbrugsudstyr til bønderne, som blev vores højre hånd i Frankrig under nedlukningen, så han sørgede for, at vi fik champagne sendt til Danmark, og forretningen kunne fortsætte,” siger Dinna Arbo og fortsætter:

”De første måneder følte jeg, at jeg sad på bagsædet i en racerbil og ikke selv havde styringen. Vi kan jo ikke bare lukke hjemmesiden, fordi ordretilgangen er stor, eller skære ned på vores kundepleje, men vi gik fra et par hundrede abonnementer til vores grænse på 2100 abonnementer i ét ryk.”

Abonnementsforretningen udgør 80 pct. af den samlede omsætning. De resterende 20 pct. kommer fra bl.a. enkeltsalg af champagne og tilbehør, smagninger, foredrag, samt rejser. Prisen for et privat-abonnement er 595 kr.

Vinbutik indfører energitillæg til ansatte

Ikea har gennemført prisstigninger på 10.000 varer

Coop taber kopisag anlagt af designvirksomhed i landsretten

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også