42 handelsskoler sætter liveshopping på skoleskemaet

Liveshopping-virksomheden Easy Live Sales har indgået et samarbejde med læringsplatformen Ecomtrainer, der skal sætte liveshopping på skoleskemaet på landets 42 erhvervsskoler.
Liveshopping bliver en del af pensum på 42 erhvervsskoler, efter Easy Live Sales, der står bag Elisa-softwaren, | Foto: Roar Paaske Fotografi/Elisa/PR
Liveshopping bliver en del af pensum på 42 erhvervsskoler, efter Easy Live Sales, der står bag Elisa-softwaren, | Foto: Roar Paaske Fotografi/Elisa/PR

Læringsplatformen Ecomtrainer har lanceret et uddannelsesforløb i brugen af liveudsendelser som salgs- og marketingskanal.

Det sker i samarbejde med liveshoppingvirksomheden Easy Live Sales, der står bag softwaren Elisa, som selskabet har faciliteret til mere end 10.000 liveshopping-events for kunder fordelt i ni lande siden grundlæggelsen i februar 2021.

Samarbejdet betyder, at Elisa-softwaren nu kommer på skoleskemaet hos landets 42 erhvervsskoler for at øge fokusset på liveshopping som salgskanal.

”Ved at sætte liveshopping på agendaen hos landets 42 erhvervsskoler udruster vi dem til at kunne bidrage til erhvervslivet efter endt uddannelse. Det er både værdifuldt for de unge, der kan komme hurtigere i arbejde efter endt uddannelse, og for det danske erhvervsliv, der kan nyde godt af de unges ekspertise inden for nye e-handelsværktøjer som for eksempel Elisa,” siger Flemming Jessen, projektleder fra Videncenter for Digital Handel.

Han understreger, at det er vigtigt, at handelseleverne undervises i alsidigt undervisningsmateriale, der ikke bliver for teoretisk – og her er liveshopping ifølge ham et godt initiativ.

”Hvis eleverne virkelig skal have noget ud af det, skal de prøve kræfter med konkrete værktøjer, som de kan gå ud i erhvervslivet og tage i brug med det samme. Derfor underviser vi ikke blot i, hvad liveshopping er for en størrelse, men også i hvordan man kan drive forretning og øge både kendskabsgrad og omsætning med ét og samme værktøj,” siger han.

Heartland ejer omkring 30 pct. af Easy Live Sales, som Christian Degn Vester (t.h.) er adm. direktør og medstifter af. | Foto: Roar Paaske Fotografi/Elisa/PR
Heartland ejer omkring 30 pct. af Easy Live Sales, som Christian Degn Vester (t.h.) er adm. direktør og medstifter af. | Foto: Roar Paaske Fotografi/Elisa/PR

Liveshopping fik for alvor vind i sejlene under coronanedlukningerne. Det fik i efteråret Anders Holch Povlsens investeringsselskab Heartland til at investere 40 mio. kr. i Easy Live Sales med Christian Degn Vester i spidsen. I foråret 2022 investerede den nordiske modeplatform Boozt så et tocifret millionbeløb i virksomheden Liveshopper.

I sommer viste tal fra Dansk Erhverv, at andelen af forbrugere, der liveshopper, trods genåbningen af både butikker og resten af samfundet er fortsat på samme niveau som under coronapandemien. Satsningen på liveshopping fik også tidligere i år Easy Live Sales til at lancere en ny platform, hvor liveshopping-videoer fra et væld af virksomheder bliver samlet.

DetailWatch lavede tidligt på sommeren et tema om netop liveshopping og dets indvirkning i detailbranchen. Du kan læse artiklerne her:

Boozt investerer tocifret millionbeløb i dansk liveshopping-virksomhed

Detailbranchen investerer stort i liveshopping som nyt salgsvindue

Modeindustrien ser stort potentiale i liveshopping: ”Det dækker et nyt behov”

Liveshopping fortsætter på samme niveau efter corona

Liveshopping hitter i flere fødevarevirksomheder: ”Vin og kød sælger rigtig godt ved storytelling”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også