Detailbranchen investerer stort i liveshopping som nyt salgsvindue

TEMA: LIVESHOPPING Bestseller og Boozt har begge investeret tocifrede millionbeløb i liveshopping-virksomheder, mens Power og Matas længe har kørt ugentlige programmer. Ifølge en række centrale aktører har liveshopping en stor rolle i fremtidens e-commerce.

Marc Eley (t.v.), Tim Frank Andersen (i midten) og Brian Frisch (t.h.) står bag Liveshopper, der i første omgang skulle være en platform til Aarstiderne. Nu er de tre gået fuldtid i projektet. Her giver de en demonstration i de ydmyge rammer i kontorfællesskabet på Østerbro i København. | Foto: Alexander Thorup

På et stort kontorfællesskab på Østerbro i København sidder tre ambitiøse iværksættere hver dag for at forbedre det produkt, de er overbeviste om vil blive fremtidens store e-commerce-satsning for en række danske detailvirksomheder.

Virksomheden Liveshopper leverer en softwareplatform til e-commerce-virksomheder, der ønsker at booste deres onlinesalg med liveshopping-events – en slags moderne tv-shop, hvor kunderne ikke skal bøvle med at ringe til et telefonnummer i bunden af tv-skærmen og sidde i kø, men i stedet kan blive inspireret til alt fra madlavning til mode og med få klik kan bestille direkte i live-eventet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement