DetailWatch

Liveshopping hitter i flere fødevarevirksomheder: "Vin og kød sælger rigtig godt ved storytelling"

TEMA: LIVESHOPPING Supermarkeder, slagtere og vinhandlere eksperimenterer i forskellig karakter med liveshopping, og ifølge både en online slagter og tal fra Dansk Erhverv er smagsoplevelser via liveshopping populære.

Jonas Muff optræder typisk live to gange om måneden og lægger stor vægt på at adskille sine shows fra hinanden. | Foto: Kødriget/Pr

Jonas Muff sætter kameraet op og gør sig klar inden et nyt liveevent. Cirka to gange om måneden går han live med sin slagtervirksomhed Kødriget, som han overtog i april 2021. Denne gang er han flankeret af vinhandleren Andrup Vin, der sammen vil fortælle seerne om kød til grillen og sommerens vin.

Kødriget slår sig op på at være ”Danmarks online slagter” og holder til lidt nord for Esbjerg. Alligevel holder den primære kundebase til øst for Storebælt. 20 pct. af omsætningen hentes i den fysiske butik ved Esbjerg, mens de resterende 80 pct. hentes online. Og her har liveshopping været en stor gevinst omsætningsmæssigt.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs