Hummel: Stor efterspørgsel efter ny landsholdstrøje

Når det danske fodboldlandshold i aften går på banen i Zagreb til en potentielt afgørende kamp i Nations League, sidder der formentlig rigtig mange danskere foran skærmen i én af de tre nye landsholdstrøjer.
I en pressemeddelelse til TV2 skriver Hummel, at der er blevet solgt 10 gange så mange VM-trøjer end på lanceringsdagen for EM-trøjerne i 2021 kort før EM.
”Med sidste års magiske fodboldsommer i erindringen havde vi store forventninger til den nye landsholdstrøje, men vi havde aldrig nogensinde forestillet os, at vi kunne sælge 10 gange så mange trøjer på lanceringsdagen i forhold til sidste års EM-trøje. Det har været fuldstændig vildt,” siger Allan Vad Nielsen, adm. direktør i Hummel, ifølge pressemeddelelsen.
Trøjerne sælges i en helt rød, en helt hvid og en helt sort udgave. Aldrig tidligere har Danmark haft en sort landsholdstrøje. Trøjerne sælges blandt andet i Sport 24, Sportmaster og Unisport.
Sidstnævnte sorte landsholdstrøje får debut i torsdagens kamp mod Kroatien, hvor Danmark med en sejr kan sikre sig puljesejren i Nations League og dermed en adgangsbillet til Final 4-stævnet om pokalen.
Sportsbranchen havde kronede dage i 2021 – men fremgangen kan have toppet for nu
Globale handelsudfordringer bremser forventet Tour-boost hos danske cykelbutikker
Sportmaster genovervejer butiksstrategi efter nyt tocifret millionunderskud