DetailWatch

Globale handelsudfordringer bremser forventet Tour-boost hos danske cykelbutikker

Tour de France med dansk start og stor dansk succes skulle have lunet i de danske cykelforretninger, men det har inflation og leveringsproblemer forpurret, melder flere aktører. I Roskilde var interessen dog stor for merchandise.

Flere danske cykelbutikker havde satset på, at den danske Tour-eufori med dansk Tour-start og samlet dansk Tour-sejr til Jonas Vingegaard ville komme dem til gode. Men effekten er indtil videre udeblevet. | Foto: Marco Bertorello/AFP

Store events udløser tit stort salgspotentiale, og historien kunne næsten ikke være skrevet bedre.

Med Tour de France-start i Danmark, fire og dermed historisk mange danske Tour-etapesejre og en samlet vinder i Jonas Vingegaard som kronen på værket har der været lagt op til dansk Tour-eufori længe, og hos de danske cykelbutikker har man ikke kun heppet på Vingegaard men også på, at det ville afspejle sig i cykelsalget.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Læs også

Relaterede