Matas-konkurrent med milliardomsætning åbner i Danmark
![Foto: PR/Douglas](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13992997.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7kv10zf6vu98om7bctg.jpg)
Den store tyske detailkæde Douglas går for første gang ind på det skandinaviske marked og åbner en lokal webshop i Danmark.
Det fremgår af en pressemeddelelse.
Dermed er der udsigt til skærpet konkurrence på det danske onlinemarked for kosmetik og skønhedsprodukter, hvor Matas er blandt de største aktører.
”Med den nye onlineshop i Danmark udvider vi vores tilstedeværelse i Europa i en meget attraktiv region,” udtaler Nicole Nitschke, der er adm. direktør for Douglas i Tyskland, Østrig og Schweiz samt det nye marked i Danmark.
”Det danske marked udgør et stort potentiale for e-handel, hvilket vi nu vil udforske yderligere med en meget målrettet tilgang. Vi vil gradvist udvide vores sortiment og på den måde også kunne tilbyde vores kunder i Skandinavien en fremragende shopping-oplevelse,” uddyber hun.
Vil udvide udvalg
Shoppen Douglasbeauty.dk har omkring 40.000 produkter på hylderne inden for parfume, kosmetik, hud- og hårpleje samt kosttilskud og accessoires, men tallet vil over de kommende måneder blive udvidet, skriver selskabet.
Til sammenligning har Matas omkring 50.000 onlinevarer i dag, men har planer om en markant udvidelse af vareudvalget som en hjørnesten i Matas vækststrategi ”Growing Matas Group”.
Douglas-koncernen blev grundlagt i 1910 af den tyske Kreke-familie, der fortsat har en minoritetsandel på 15 pct. af ejerskabet. Hovedejer har siden 2015 været investeringsselskabet CVC Capital Partners.
Virksomheden har base i Düsseldorf og omsatte i seneste regnskabsår for 2020/2021 for 3,1 mia. euro – svarende til 23 mia. kr. – baseret på salg i 26 lande i Europa via webshops og godt 2000 fysiske butikker.
”Hvis ikke Tyskland er vores største marked i 2025, gør vi noget forkert”