DetailWatch

Online-supermarkeder er ramt: Regningen går videre til kunderne

Priserne på varer stiger. Dagligvarebutikker, der gør sig i nethandel, melder i vidt omfang, at de ikke selv er i stand til at absorbere udgifterne.

Dagligvarebranchen oplever lige nu prisstigninger fra deres leverandører. Det er en kombination af højere råvare-, produktions, energi- og transportpriser, der gør det dyrere at producere varer. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Det er efterhånden gængs viden, at det blevet dyrere at være forbruger, fordi priserne på en lang række føde- og råvarer er steget.

Men der er brancher, som oplever at blive ramt på flere parametre. Det gælder bl.a. online-supermarkeder, der både har stigende udgifter til deres egne leverandører samt til den brændstof, der bliver brugt på at bringe varerne ud.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs