Amazon hæver sælgergebyrer for at kæmpe mod den høje inflation

Det er første gang, at Amazon har hævet sælgergebyrer for juleferieperioden.
Foto: Paul Sakuma/AP/Ritzau Scanpix/AP / AP
Foto: Paul Sakuma/AP/Ritzau Scanpix/AP / AP
AF MARKETWIRE

Amazon hæver sine gebyrer for tredjepartssælgere, der bruger e-handelsgigantens opfyldningscentre, for at kæmpe mod den stigende inflation.

Fra 15. oktober til 14. januar skal tredjepartssælgere, der bruger Fulfillment by Amazon (FBA), betale 35 cents per vare, der sælges i USA eller Canada, skriver mediet CNBC.

Det er første gang, at Amazon har hævet sælgergebyrer for juleferieperioden.

Feriegebyret kommer oven i eksisterende gebyrer, som sælgere betaler for at bruge FBA-tjenester.

Amazons tredjepartsmarkedsplads er blevet midtpunktet i selskabets dominerende e-handelsvirksomhed, da den nu tegner sig for mere end halvdelen af online-detailsalget.

Indtægter fra tredjepartssælgertjenester, som inkluderer provisioner indsamlet af Amazon, opfyldning, forsendelsesgebyrer og andre gebyrer, steg 13 pct. i andet kvartal til 27,4 mia. dollar. Amazons samlede e-handelsindtægter faldt 4 pct. i samme periode.

På børsen bliver nyheden godt modtaget, og aktien stiger 0,7 pct. i et marked, hvor Nasdaq-indekset falder 0,4 pct.

Detailgiganten Walmart opjusterer forventninger til tab

Amerikanske Home Depot overrasker i nyt regnskab - men aktien falder

Salling Group forlænger prisloft frem til nytår

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også