Amazon hæver sælgergebyrer for at kæmpe mod den høje inflation

Det er første gang, at Amazon har hævet sælgergebyrer for juleferieperioden.
Foto: Paul Sakuma/AP/Ritzau Scanpix/AP / AP
Foto: Paul Sakuma/AP/Ritzau Scanpix/AP / AP
AF MARKETWIRE

Amazon hæver sine gebyrer for tredjepartssælgere, der bruger e-handelsgigantens opfyldningscentre, for at kæmpe mod den stigende inflation.

Fra 15. oktober til 14. januar skal tredjepartssælgere, der bruger Fulfillment by Amazon (FBA), betale 35 cents per vare, der sælges i USA eller Canada, skriver mediet CNBC.

Det er første gang, at Amazon har hævet sælgergebyrer for juleferieperioden.

Feriegebyret kommer oven i eksisterende gebyrer, som sælgere betaler for at bruge FBA-tjenester.

Amazons tredjepartsmarkedsplads er blevet midtpunktet i selskabets dominerende e-handelsvirksomhed, da den nu tegner sig for mere end halvdelen af online-detailsalget.

Indtægter fra tredjepartssælgertjenester, som inkluderer provisioner indsamlet af Amazon, opfyldning, forsendelsesgebyrer og andre gebyrer, steg 13 pct. i andet kvartal til 27,4 mia. dollar. Amazons samlede e-handelsindtægter faldt 4 pct. i samme periode.

På børsen bliver nyheden godt modtaget, og aktien stiger 0,7 pct. i et marked, hvor Nasdaq-indekset falder 0,4 pct.

Detailgiganten Walmart opjusterer forventninger til tab

Amerikanske Home Depot overrasker i nyt regnskab - men aktien falder

Salling Group forlænger prisloft frem til nytår

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også