Just Eat Takeaway hæver prisen for partnere i Europa

Den internationale takeaway-platform har hævet provisionen for mange af selskabets 634.000 partnere i restaurationsbranchen.
Inflation og højere omkostninger får Just Eat Takeaway til at hæve provisionen, den får fra restauranter. | Foto: Toby Melville/REUTERS / X90004
Inflation og højere omkostninger får Just Eat Takeaway til at hæve provisionen, den får fra restauranter. | Foto: Toby Melville/REUTERS / X90004

Just Eat Takeaway hæver den provision, selskabet opkræver af restauranter, der bruger platformen, på de fleste af sine europæiske markeder med omkring ét procentpoint. Det skriver Reuters.

”Jeg kan bekræfte, at vi som reaktion på stigende inflation og højere driftsomkostninger hæver vores provisionssatser for første gang i fem år på visse europæiske markeder,” har en talsperson for selskabet udtalt mandag.

En af undtagelserne er det britiske marked, hvor platformen er i konkurrence med Deliveroo og Uber Eats.

Den danske takeaway-spiller Just Eat fusionerede i 2020 med hollandske Takeaway.com for at skabe Just Eat Takeaway. Selskabet er i dag til stede på mere end 15 europæiske markeder, i USA, Canada, Australien, New Zealand og har partnerskaber i Brasilien og Colombia.

Dansk takeaway-spiller køber tysk rival

Wolt-konkurrent: Quick commerce bliver en need to have-service for detailbutikker

Gorillas fyrer 300 ansatte – fremtid i Danmark er uvis

Just Eat-investor vil have bestyrelsen fyret på årsmøde

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også