Flere forbrugere vælger discount og tilbud

Stigende priser har skubbet forbrugerne væk fra de dyrere forretninger og ind i armene på de, der slår sig op på discount.
Foto: Salling Group/PR
Foto: Salling Group/PR

Danskerne kigger langt mere efter billigere priser og gode tilbud, end de førhen har gjort.

Det viser en måling foretaget af Megafon for Politiken og TV 2. Her svarer næsten hver tredje, 31 procent, at de forventer at handle mere i discountbutikkerne i år sammenlignet med sidste år. Det skriver Politiken.

"Der er sket en ændring i forbrugsmønstret, så vi nu går mere over mod discountkonceptet, når vi taler dagligvarer. Her kan man tydeligt se, at der er mere fokus på pris frem for mærkevarer," siger Tore Stramer, der er cheføkonom hos Dansk Erhverv, til Politiken.

Forbrugerøkonom advarer handlende mod kun at kigge efter tilbud

Salling Group: Discountbølge kan være fordel i kamp om onlinekunder

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også