Forbrugerøkonom advarer handlende mod kun at kigge efter tilbud

De stigende fødevarepriser har fået flere til at kigge mod discount og gå på tilbudsjagt. Ifølge forbrugerøkonom bør man dog ikke kun kigge efter tilbudsskiltene.
Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix.
Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix.

Til trods for at det ganske vist gavner pengepungen at handle discount i en tid, hvor fødevarepriserne har nået det højere niveau i næsten 40 år, bør man som forbruger ikke kun kigge mod til gule tilbudsskilte.

Det er budskabet fra Ida Moesby, forbrugerøkonom ved Nordea, der i Berlingske opfordrer forbrugerne til ikke kun at sammenligne priser på varer:

”Det handler om at se på den samlede varekurv, for når der er gode tilbud, kan man spare en masse penge, men det kan være, at nogle af de andre varer er dyrere. For eksempel kan koldskålen være rigtig billig på tilbud, men kammerjunkerne dyrere,” siger hun til avisen.

Ida Moesby anbefaler også, at man som forbruger har madspild for øje, når man handler ind, da man på den front kan være ”mange penge at spare,” siger hun.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

Prisstigninger kan skabe et større forbrugerskifte mod private label

Landbrug & Fødevarer: Priserne på fødevarer vil stige 20 pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også