Coop-direktør: "Det er tid til at spænde livremmen ind"

Stigende omkostninger og faldende volume i dagligvarehandlen får nu Coop-koncernen til at sætte ind flere steder for at afværge en krise. ”Hvis vi kigger på, hvordan vores kunder agerer, er det historisk bekymrende,” siger topchef Kræn Østergaard Nielsen.
”Der er mørke skyer forude for Danmark og dagligvarebranchen,” siger Kræn Østergaard Nielsen, der er adm. direktør i Coop. | Foto: PR/Coop
”Der er mørke skyer forude for Danmark og dagligvarebranchen,” siger Kræn Østergaard Nielsen, der er adm. direktør i Coop. | Foto: PR/Coop

Ovenpå et årsregnskab hvor Coop endnu en gang formåede at slå egne omsætningsrekorder, er det blevet tid til at rette blikket mod et 2022, hvor dagligvarekoncernen må tage nye tiltag i brug for at komme ud af en truende krise.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også