Rema 1000 melder om vækst for onlineforretning

De seneste tre måneder har Rema 1000 onlinesalg vokset i tjenesten Vigo ifølge kommunikationschef, skriver Dagligvarehandlen.
Rema 1000 introducerede indkøbskonceptet Vigo i 2016 | Foto: Benjamin Nørskov/ERH
Rema 1000 introducerede indkøbskonceptet Vigo i 2016 | Foto: Benjamin Nørskov/ERH

Dagligvaresalget på nettet fik ekstra fart på under coronanedlukningerne, men siden nytår er det imidlertid gået tilbage, efter butikslivet er åbnet igen, og smitten er faldet.

Hos Rema 1000 er onlinesalget i tjenesten Vigo, som der er blevet reklameret for den seneste tid, dog vokset, fortæller kommunikationschef til Dagligvarehandlen.

”De seneste tre måneder har vi haft tocifret vækst i Vigo, og når vi tager udgangspunkt i Danmarks Statistiks tal for handel med dagligvarer på nettet og sammenligner med vores, tager vi lige nu markedsandele,” siger Rema 1000’s kommunikationschef Jonas Schrøder til mediet.

Den norskejede discountkædes onlinekoncept er baseret på, at kunder handler for andre kunder og sker via Vigo-appen.

Britisk onlineaktør vil erobre en solid bid af dansk dagligvaremarked

Sådan har online dagligvaresalget udviklet sig de seneste tre år

Online dagligvaresalg faldt 31 pct. i marts

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også