Rema 1000 melder om vækst for onlineforretning
![Rema 1000 introducerede indkøbskonceptet Vigo i 2016 | Foto: Benjamin Nørskov/ERH](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14468097.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7n1tc89eievu8uet5j3.jpg)
Dagligvaresalget på nettet fik ekstra fart på under coronanedlukningerne, men siden nytår er det imidlertid gået tilbage, efter butikslivet er åbnet igen, og smitten er faldet.
Hos Rema 1000 er onlinesalget i tjenesten Vigo, som der er blevet reklameret for den seneste tid, dog vokset, fortæller kommunikationschef til Dagligvarehandlen.
”De seneste tre måneder har vi haft tocifret vækst i Vigo, og når vi tager udgangspunkt i Danmarks Statistiks tal for handel med dagligvarer på nettet og sammenligner med vores, tager vi lige nu markedsandele,” siger Rema 1000’s kommunikationschef Jonas Schrøder til mediet.
Den norskejede discountkædes onlinekoncept er baseret på, at kunder handler for andre kunder og sker via Vigo-appen.
Britisk onlineaktør vil erobre en solid bid af dansk dagligvaremarked
Sådan har online dagligvaresalget udviklet sig de seneste tre år
Relaterede artikler
Rema 1000 hæver priserne på en række varer
For abonnenter