Zalando er på vej med amerikansk ekspansion

Under arbejdstitlen ”Projekt Kangaroo” arbejder Europas største online modekoncern på en amerikansk ekspansion i 2023, skriver tyske Business Insider.
Zalando forventer at rykke ind på det amerikanske marked i 2023 i en satsning, der går under navnet "Projekt Kangaroo." | Foto: Jens Kalaene/AP
Zalando forventer at rykke ind på det amerikanske marked i 2023 i en satsning, der går under navnet "Projekt Kangaroo." | Foto: Jens Kalaene/AP

E-commerce-kæmpen Zalando er i gang med et indtog på det amerikanske marked i en satsning, som det tyske onlinemodehus forventer at pumpe 100 mio. euro ind i, skriver det tyske medie Business Insider.

Ifølge mediet vil Zalando i første omgang koncentrere sig om de nordøstlige dele af landet, som omfatter stater som New York, New Jersey, Pennsylvania og Massachusetts.

Den nuværende lanceringsdato er sat til et ukendt tidspunkt i løbet af 2023, men planen er i første omgang blevet udsat en smule på grund af logistiske problemer og inflation, der også har præget Zalando.

”I den nuværende økonomiske situation er fokus på at tage hånd om vores eksisterende kunder og samarbejdspartnere på den allerbedste måde,” siger en talsmand hos Zalando til mediet.

Afmatning og usikkerhed får webshops til at finde plan B frem

Kinesisk modegigant er på europæisk charmeoffensiv

Modefirmaer går foran i cirkulær omstilling – men lønsomheden har lange udsigter

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også