Modefirmaer går foran i cirkulær omstilling – men lønsomheden har lange udsigter
Højteknologisk genbrug, leje af tøj og gensalg er nogle af de cirkulære modeller, Bestseller og Ganni eksperimenterer med. Men forretningsmodellen halter – og nye fast fashion-maskinerier som kinesiske Shein presser de bæredygtige ambitioner.
!["Vores community har en flydende tilgang til deres garderobe, og i fremtiden handler det om at kunne tilbyde dem Gannis produkter på mange forskellige måder," siger Nicolaj Reffstrup, der er stifter af Ganni. | Foto: Stine Bidstrup/ERH](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13885065.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7kdhn7tqy2u5yf1qc5i.jpg)
Imens modekæmpen Bestseller investerer i højteknologisk genbrug af tekstiler, eksperimenterer brandet Ganni, der også har bæredygtighed på dagsordenen, med nye forretningsmodeller inden for leje, reparationer og gensalg af tøj.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.