Modefirmaer går foran i cirkulær omstilling – men lønsomheden har lange udsigter

Højteknologisk genbrug, leje af tøj og gensalg er nogle af de cirkulære modeller, Bestseller og Ganni eksperimenterer med. Men forretningsmodellen halter – og nye fast fashion-maskinerier som kinesiske Shein presser de bæredygtige ambitioner.
"Vores community har en flydende tilgang til deres garderobe, og i fremtiden handler det om at kunne tilbyde dem Gannis produkter på mange forskellige måder," siger Nicolaj Reffstrup, der er stifter af Ganni. | Foto: Stine Bidstrup/ERH
"Vores community har en flydende tilgang til deres garderobe, og i fremtiden handler det om at kunne tilbyde dem Gannis produkter på mange forskellige måder," siger Nicolaj Reffstrup, der er stifter af Ganni. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Imens modekæmpen Bestseller investerer i højteknologisk genbrug af tekstiler, eksperimenterer brandet Ganni, der også har bæredygtighed på dagsordenen, med nye forretningsmodeller inden for leje, reparationer og gensalg af tøj.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også