Afmatning og usikkerhed får webshops til at finde plan B frem

Flere store onlineforretninger har nedjusteret og varslet besparelser efter tilbagegang i andet kvartal. Den kraftige reaktion handler både om større usikkerhed i markedet – men også en genåbning, der måske har overrasket, siger aktører.
Modeplatformen Boozt har lige som konkurrenten Asos sænket forventningerne til årets vækst efter andet kvartal | Foto: Boozt/PR
Modeplatformen Boozt har lige som konkurrenten Asos sænket forventningerne til årets vækst efter andet kvartal | Foto: Boozt/PR

Oven på en periode med høje vækstrater er det helt anderledes toner, der har lydt de seneste par uger fra store, børsnoterede onlinevirksomheder som Asos, Boozt og Nelly.com.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også