Bestsellers børnebrand vil udvide butiksnet markant

Børnetøjssbrandet Name It, der er en del af Bestseller-koncernen, vil fylde mere på det europæiske landkort og åbne et tocifret antal nye butikker det kommende år.
Name It vil føje yderligere 85 butikker til det kommende år, siger direktør Michael Vinther | Foto: PR/Bestseller
Name It vil føje yderligere 85 butikker til det kommende år, siger direktør Michael Vinther | Foto: PR/Bestseller


Bestsellers børnetøjsbrand Name It har en trededejl af omsætningen online, men satser samtidig på en kraftig ekspansion af butiksnettet i Europa. Det skriver Børsen.

Ifølge direktør for Name It, Michael Vinther, er målsætningen at øge antallet af butikker fra 90 til 150 ved udgangen af regnskabsåret 2022/23 næste sommer.

“Vores fokus er Europa, hvor der klart er plads til flere af vores butikker. I Danmark, hvor vi i dag er ret godt repræsenteret, forsøger vi også at finde lokationer til flere,” siger Michael Vinther til Børsen.

Bestseller er landets største modekoncern og ejet af Anders Holch Povlsen. Selskabet står bag 20 brands som Vero Moda, Jack & Jones, Pieces og Only og har i alt omkring 2600 butikker.

Selskabet havde i seneste årsregnskab en omsætning på 26 mia. kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også