Modekoncern dropper plastik ved onlinekøb

H&M udskifter nu emballage af plast ved forsendelse af onlinekøb og vil i stedet bruge papir for at reducere klimaaftrykket.
Foto: Justin Sullivan/AFP/Ritzau Scanpix
Foto: Justin Sullivan/AFP/Ritzau Scanpix

Fremadrettet vil den svenske modemastodont H&M sende sine onlinebestillinger afsted i papirposer. Det sker som et led i koncernens bæredygtighedsstrategi, der vil nedbringe sin CO2-udledning med 56 pct. i 2030 – i forhold til 2019.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også