Legekæden opgraderer e-handelskoncept med lancering af nyt onlineunivers

Opgraderingen skal sikre bedre tilgængelighed for kunderne døgnet rundt og booste salget i de lokale butikker.
Legekæden.dk er gået i luften med et nyt online univers. | Foto: Pr
Legekæden.dk er gået i luften med et nyt online univers. | Foto: Pr

Danske Legekæden, der sælger legetøj i knap 50 butikker i hele landet, styrker sin tilstedeværelse online med en lancering af et nyt onlineunivers.

Opgraderingen på e-handel sker i et forsøg på at gøre det nemmere for de danske forbrugere at købe Barbie-dukker, børnebøger og Lego-æsker udenfor den almindelige butiksåbningstid. Det skriver Indeks Retail, der er kædekontor for de tre frivillige kæder Bog & Idé, Boghandleren og Legekæden, i en pressemeddelelse.

”I dag forventer vores kunder at kunne handle med os – også når butikkerne er lukkede, så derfor har lanceringen af et ”opgraderet” Legekæden.dk været et naturligt næste skridt for os i udviklingen af vores digitale tilstedeværelse”, siger Nicolai Lind Jørgensen, ansvarlig for e-handel for Legekæden.

Han tilføjer, at det er en naturlig udvikling for Legekæden i takt med, at flere og flere forbrugere bliver vant til også at købe på nettet, samtidig med at danskerne stadig ønsker at gæste de fysiske butikker.

”Derfor har vi med den nye platform ønsket at bygge en forretningsmodel, hvor samspillet mellem webshop og butik hænger uløseligt sammen”, siger Nicolai Lind Jørgensen.

Digitalt udstillingsvindue

Ambitionen er derfor, at Legekæden skal skabe endnu mere trafik ud i de fysiske butikker i kæden. Fordelene ved den nye online satsning er, at kunderne kan se lagerstatus på den enkelte vare i alle butikker, ligesom klik & hent-konceptet viser, hvor kunderne gratis kan afhente varer i deres lokale Legekæden-butik.

Legekæden har i de seneste år gjort sin webshop til en nyttig medspiller til butikkerne. Størstedelen af kædens indtjening fra webshoppen er stadig til butikkerne.

”Antallet af klik-og-hent-ordrer kommer vores fysiske butikker til gode, samtidig med vi kan hilse på vores mange kunder i gadebilledet og give dem en god kundeoplevelse,” siger Marianne Lyngby Pedersen, adm. direktør i Legekæden.

Dansk legetøjsfirma med prominente ejere har sat turbo på væksten

Stor legetøjskoncern planlægger at hæve priserne efter Rusland-exit

Lego-familie og finansmand tjener trecifret millionbeløb på legepladser

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også