DetailWatch

Løvbjerg skruer på prisskilte: "Ikke de sidste prisstigninger vi bliver nødt til at lave"

Den jyske dagligvarekæde Løvbjerg har sat priserne op ”bredt over hele linjen”, siger adm. direktør Jesper Due til Dagligvarehandlen.

Løvbjerg har ikke i sinde at ændre sin markedsføringsstrategi, siger adm. direktør Jesper Due. | Foto: Joachim Ladefoged/EXPLORER

Blandt andet på grund af stigende transportomkostninger har Løvbjerg sat priserne op på både mærkevarer og private label-produkter i kæden, skriver Dagligvarehandlen. Adm. direktør Jesper Due har dog ikke tal på, præcis hvor mange varer det gælder.

”Det er bredt over hele linjen, at priserne har fået et par kroner oveni. Det er ikke 5.000 varenumre, der er blevet dyrere, men det er heller ikke de sidste prisstigninger, vi bliver nødt til at lave,” siger Jesper Due.

Løvbjerg oplever ikke nogen markant ændring i forbrugernes adfærd, og dagligvarekæden har foreløbig flere ekspeditioner i 2022 end sidste år. Omsætningen i årets første kvartal ligger dog lige under sidste år, fortæller Jesper Due.

De store dagligvarekæder i Salling Group og Coop har den seneste tid også sat priserne op på tusindvis af varer på grund af stigende leverandørpriser.

Corona-rekord

Løvbjergs bundlinje sank 5 mio. kr. sidste år til 27,3 mio. kr., efter et rekordår i 2020 under nedlukningen på grund af corona. På toplinjen gik Løvbjerg dog frem fra 1,5 mia. kr. til 1,6 mia. kr. i 2021.

Kæden har i dag 14 butikker i Jylland samt en på Fyn, men har allerede ved sidste regnskab udtrykt, at en ekspansion er på vej, i første omgang med to nye butikker i Frederikshavn og Esbjerg.

Løvbjerg misser diversitetsmål i bestyrelsen og udskyder til 2024: ”Det er fa’me svært”

Stigende priser får forbrugerne til at søge mod discountsupermarkederne

Løvbjerg slår egne forventninger med nyt regnskab


Mere fra DetailWatch

IC Group har kurs mod afvikling mens modebrands kører videre i premium-koncept

Modeiværksætter og -milliardær Niels Martinsens livsværk IC Group er i dag blot et levn fra tiden som børsnoteret virksomhed og skal med tiden nedlægges som led i strategiskifte, fortæller Christoffer Martinsen-Kønigsfeldt, ny bestyrelsesformand for koncernens resterende to modebrands Tiger of Sweden og By Malene Birger.

Læs også

Relaterede