H&M vil satse på cirkulære forretningsmodeller for at nå klimamål

H&M vil fordoble sin omsætning, men det skal ikke ske ved at sælge dobbelt så mange stykker tøj, siger bæredygtighedschef til Børsen.
H&M Group står udover kæden H&M blandt andet også bag Cos, Weekday, Monki, & Other Stories og Arket. | Foto: Jens Dresling
H&M Group står udover kæden H&M blandt andet også bag Cos, Weekday, Monki, & Other Stories og Arket. | Foto: Jens Dresling

Hvis H&M Group skal nå sin målsætning om at halvere sin CO2-udledning i 2030 og samtidig fordoble omsætningen, skal tøjkoncernen ”afkoble væksten fra materialeforbruget ved primært at gå ind i cirkulære forretningsmodeller.”

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også