Boozt opjusterer forventningerne efter black friday med rekordsalg

På sit højeste havde den svenske modewebshop 15.000 ordrer i timen på black friday.
Hermann Haraldsson er topchef i Boozt. | Foto: Boozt/pr
Hermann Haraldsson er topchef i Boozt. | Foto: Boozt/pr
MARKETWIRE

Boozt har tirsdag opjusteret sine forventninger til 2022 efter gode resultater i oktober og november samt et rekordstærkt salg under sin ugelange black friday-kampagne.

Selskabet venter nu, at både omsætningsvæksten og driftsresultatet (EBIT) lander i den øvre ende af det tidligere udmeldte niveau på henholdsvis 10-15 pct. og 235-285 mio. svenske kr.

”Vi bød mere end 100.000 nye kunder velkommen i løbet af black friday-ugen og nød godt af et øget forbrug og loyalitet fra eksisterende kunder,” skriver Boozt i meddelelsen.

På sit højeste registrerede Boozt i omegnen af 15.000 ordrer i timen.

Desuden oplevede selskabet en høj gennemsnitsværdi på kundernes ordrer. Ydermere er Boozts lagerbeholdning konkurrencedygtig og understøttet af et forbedret salg af efterårs- og vinterkollektion, lyder det videre.

Boozt fastholder forventningerne efter tredje kvartal

Boozt-topchef: ”Når der er modvind som nu, handler det om at fastholde sine kunder”

Zalando fastholder forventningerne – men i den lavere ende

Europæiske modeportaler er faldet over 50 pct. efter krigens udbrud

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også