En del af Watch Medier

DetailWatchtirsdag7. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Elektronik
  • Sport og Fritid
03.11.2022kl. 07.15

Zalando fastholder forventningerne – men i den lavere ende

Den tyske modekoncerns omsætning steg med 2,9 pct. til 2,35 mia. euro i tredje kvartal efter en mindre fremgang på stort set alle flader. Til gengæld falder bundlinjen til -35,4 mio. euro. (Opdateret)
Foto: Jens Kalaene/AP/Ritzau Scanpix/AP
Foto: Jens Kalaene/AP/Ritzau Scanpix/AP
af ALEXANDER THORUP JENSEN

Trods usikre tider, en rekordlav forbrugertillid og en forventet afmatning af markedet voksede Zalando i tredje kvartal af 2022 i forhold til samme periode året før.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede artikler:

  • Svenske Joanna Hummel kom til Zalando i december efter at have ledet H&M's outletkoncept Afound lidt over to år. | Foto: Zalando

    Zalando gik solo med genbrugsplatform: "Vi er her for det lange, seje træk"

    For abonnenter

  • Jens Poulsen, der står bag modekoncernen DK Company med 25 modebrand, kan ikke umiddelbart mærke et forandret købsmønster. Det kan flere af kollegaerne i branchen dog. | Foto: Stine Bidstrup

    Modevirksomheder melder om ændring i købsmønstre – men tror på fortsat salg

    For abonnenter

  • Mellem 2019 og 2020 har Zalando forlænget levetiden af 2,3 mio. produkter, primært gennem selskabets secondhand-koncept "Pre-owned". | Foto: Arnd Wiegmann/Reuters/Ritzau/Scanpix

    Modekæmpe er milevidt fra cirkulært mål: Vil forlænge levetiden af 50 mio. produkter

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Brian Andersen står i spidsen for Matas digitale strategi, der ud over ekspansionen til Sverige og Norge skal udvide sortimentet i webshoppen. | Foto: Matas/PR
Mode og Velvære

Matas jagter volumen med webshop i nabolande

Konkurrencen om onlinekunderne er skærpet, og derfor er et udskilningsløb i gang, hvor det kræver størrelse og volumen for at være med, siger digital direktør til Finans. 
  • Webshops bør rykke til udlandet – også selvom udfordringerne hober sig op
  • Historisk ubalance: Danskerne strømmer mod udenlandske webshops

For abonnenter

John Wagner, i årevis har varetaget købmændenes interesser, overtager bestyrelsesposten i KFI fra Lisbeth Dalgaard, der forlader købmandsbranchen. | Foto: Keld Navntoft/dsk/pr
Dagligvarer

John Wagner får plads i købmandsfonds bestyrelse

For abonnenter

Rektor for Det Kongelige Akademi, Lene Dammand Lund, opfordrer sammen med kolleger til at øge forskningen, hvordan modebranchens klimabelastning kan sænkes. | Foto: Jacob Ehrbahn
DetailWatch

Branchefolk opfordrer til mere grøn forskning i modedesign

Foto: Olivia Loftlund
Nyheder

Rema 1000 og Coop trækker prisstigninger tilbage i Norge

DetailWatch

Konkursstigning i januar - også inden for handel

Foto: Forbrugerombudsmanden / Pr
Nyheder

Partier kritiserer tilsyn med greenwashing: "Der skal være en konsekvens"

For abonnenter

Læs også

Adm. direktør Stefan Plenge stiftede Nemlig.com i 2010 og ejer i dag 27,33 pct. af onlinesupermarkedet. | Foto: Søren Bidstrup
E-commerce

Nemlig.com afviser prisstigninger efter ny overenskomst

Onlinesupermarkedet tror på ”positiv effekt” af at have indgået overenskomst med 3F Transport og sætte punktum for mange års kritik for arbejdsforhold. 

For abonnenter

Foto: BENOIT TESSIER/REUTERS / X07241
DetailWatch

Just Eat skuffer på ordrer i fjerde kvartal

Take away-platformen mærkede et markant fald i fjerde kvartal i stort set hele verden.
Foto: Marie Ravn / Ritzau Scanpix
Nyheder

Trods dyk i julesalget forventer danske Georg Jensen bedre tider

Den danske designvirksomhed Georg Jensen A/S løftede omsætningen globalt med 6 pct. i fjor – trods salgsdyk i årets sidste kvartal. 

For abonnenter

Seneste nyt

  • Konkursstigning i januar - også inden for handel – 11.20
  • Matas jagter volumen med webshop i nabolande – 11.09
  • John Wagner får plads i købmandsfonds bestyrelse – 11.03
  • Rema 1000 og Coop trækker prisstigninger tilbage i Norge – 10.23
  • Branchefolk opfordrer til mere grøn forskning i modedesign – 09.39
  • Partier kritiserer tilsyn med greenwashing: "Der skal være en konsekvens" – 08.01
  • Nemlig.com afviser prisstigninger efter ny overenskomst – 07.55
  • Bestseller-brand vil øge andelen af øko-bomuld efter fald sidste år – 07.15
  • Babykæde venter konsolidering: "Vi ser et øget prispres" – 06.30
  • Forud for regnskab: Pandora ventes at skuffe – 6. feb.
  • Detailsalget svandt mere i Danmark end i resten af EU i andet halvår – 6. feb.
  • B&O har hævet prisen på flere luksusprodukter markant – 6. feb.
  • Tre er kørt på sygehuset efter arbejdsulykke ved Lego i Billund – 6. feb.
  • Nemlig.com indgår overenskomst med 3F – 6. feb.
  • Irmas marketingschef stopper – 6. feb.
Flere nyheder

Watch Job

  • Regnskabs-/økonomichef

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Business Intelligence Specialist

  • Centerdirektør til Sønderborg

Se flere jobs

Kolofon

DetailWatch
Søg

Sektioner

  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Elektronik
  • Sport og Fritid
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Louise Reseke

lr@detailwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8450

  • Om DetailWatch

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Job

Abonnement

Prøv DetailWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

detailwatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Læs mere om abonnement her

Adresse

DetailWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8450

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © DetailWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
DetailWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge