Unge, kvinder og fysiske butikker fører an på genbrugsmarkedet

TEMA: Secondhand på mode: På et secondhandmarked med skærpet konkurrence forventer danskerne hverken at købe meget mere eller mindre genbrugstøj det næste år.
De danske unge køber mest genbrugstøj, men ifølge DetailWatch' undersøgelse regner de ikke med at øge forbruget det næste år. | Foto: Jens Dresling
De danske unge køber mest genbrugstøj, men ifølge DetailWatch' undersøgelse regner de ikke med at øge forbruget det næste år. | Foto: Jens Dresling

Det internationale secondhand-marked for mode spås en heftig vækstrejse inden for de næste fire år. Men spørger man de danske forbrugere, er forventningerne mere konservative.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også