DetailWatch

Zalando gik solo med genbrugsplatform: "Vi er her for det lange, seje træk"

TEMA: Secondhand på mode: Markedslederen Zalando er gået all-in med sit second-hand-sats. På to år er udbuddet vokset til en halv mio. brugte produkter – men efterspørgslen halter efter og kræver ”langsigtet vision”, siger Zalando-chef for Norden.

Svenske Joanna Hummel kom til Zalando i december efter at have ledet H&M's outletkoncept Afound lidt over to år. | Foto: Zalando

I 2020 gik Zalando i luften med secondhand-koncept Pre-owned, der tager imod forbrugernes brugte tøj og sælger det videre til en ny ejer.

Siden er platformen udvidet fra 6 til 13 markeder, og sortimentet er gået fra 20.000 enkelte produkter til en halv million.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Dagligvarekæde lukker fire butikker

Dagli’ Brugsen lukker fire underskudsgivende butikker fra slutningen af november og starten af december. ”Butikkerne står ikke til at redde,” siger kædedirektør.

Russisk firma er klar med Lego-erstatning

Den russiske virksomhed Inventive Retail Group, der stod for driften af Legos butikker i Rusland, før Lego trak sig ud, fortsætter med at sælge Lego-produkter i nyt navn.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs