DetailWatch

Pandora forsøger sig med kollektion baseret på afdød popkunstners værker

Smykkefirmaet vil med den nye kollektion nå kunder i nye markeder.

Foto: Andrew Kelly/Reuters/Ritzau Scanpix/REUTERS / X02844

Pandora bevæger sig ind på ukendt grund og laver sin første smykkekollektion baseret på en kunstner. Det er den afdøde amerikanske popkunstner Keith Haring, der har inspireret til den nye kollektion.

Det oplyser Pandora.

Samlet kommer kollektionen til at bestå af 12 smykker, der vil være farverige symboler – blandt andet Harings gøende hund og hans englebaby.

Stephen Fairchild, der er produktchef hos Pandora, siger, at matchet er ideelt.

”Harings ambition om at lave ’kunst tilgængelig for alle’ hænger godt sammen med Pandoras mission om at give folks kærligheder en stemme og gør håndlavede smykker af høj kvalitet tilgængelige for alle,” siger han.

Kollektionen bliver sat til salg på nettet og i Pandoras egne butikker fra slutningen af september til slutningen af november.

At lave kollektioner med andre både brands og kunstnere er en måde, hvorpå Pandora forsøger at gøre brandet mere kendt og udbredt med tråde til kunsten, mode og musik. Og der er et marked for kunder i det segment på over 100 mio., oplyser smykkeselskabet.

10 pct. af Pandoras omsætning kom i andet kvartal fra denne typer kollektioner. Og salget steg med 23 pct. i forhold til kvartalet sidste år - især på grund af den nye Marvel kollektion, der er udviklet med Disney.

Alene Marvel tegnede sig for 2 pct. af forretningen i kvartalet. Også samarbejdet med Pixar bidrog.

Laboratoriediamanter og afmatning i smykkesalget presser Pandora

Pandora-boss blandt de ti højest betalte topledere i danske selskaber

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs