Europæiske luksusbutikker presset af udeblivende turister

Mærkevarebutikker i Europa har tidligere tjent godt på især kinesiske turister, men coronapandemien har sat high end-segmentet under pres, skriver Dagens Næringsliv.
Georg Jensen og Louis Vuitton på Strøget i København. | Foto: Valdemar Ren
Georg Jensen og Louis Vuitton på Strøget i København. | Foto: Valdemar Ren

Før pandemiens udbrud stod kinesere for en tredjedel af det årlige globale salg af personlige luksusvarer, svarende til 690 mia. kr. Det vurderer konsulentselskabet Bain ifølge Dagens Næringsliv. Kun en tredjedel af indkøbene blev dog gjort i Kina – resten blev købt på rejser i udlandet, primært i Europa.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også