DetailWatch

Europæiske luksusbutikker presset af udeblivende turister

Mærkevarebutikker i Europa har tidligere tjent godt på især kinesiske turister, men coronapandemien har sat high end-segmentet under pres, skriver Dagens Næringsliv.

Georg Jensen og Louis Vuitton på Strøget i København. | Foto: Valdemar Ren

Før pandemiens udbrud stod kinesere for en tredjedel af det årlige globale salg af personlige luksusvarer, svarende til 690 mia. kr. Det vurderer konsulentselskabet Bain ifølge Dagens Næringsliv. Kun en tredjedel af indkøbene blev dog gjort i Kina – resten blev købt på rejser i udlandet, primært i Europa.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

IC Group har kurs mod afvikling mens modebrands kører videre i premium-koncept

Modeiværksætter og -milliardær Niels Martinsens livsværk IC Group er i dag blot et levn fra tiden som børsnoteret virksomhed og skal med tiden nedlægges som led i strategiskifte, fortæller Christoffer Martinsen-Kønigsfeldt, ny bestyrelsesformand for koncernens resterende to modebrands Tiger of Sweden og By Malene Birger.

Læs også

Relaterede