Det norske tøjbrand Mediumtall, der udelukkende sælger tøj til høje mænd og kvinder online, vokser i Norge og gør klar til en international ekspansion, skriver det norske medie Ehandel.
Som led i den udvidelse vil tøjbrandet rejse seks mio. norske kr. til at finansiere planerne.
”I 2021 lancerede vi Mediumtall internationalt for at teste, hvilke markeder der reagerede bedst. Tyskland, Danmark og Sverige skilte sig ud, og det er disse lande, vi ønsker at satse på først,” siger Kristoffer Liabø, der er medstifter af selskabet, til mediet.
Mediumtall blev ifølge Proff.no stiftet i 2019, og i 2021 øgede selskabet omsætningen til 12,2 mio. norske kr., mens bundlinjen viste et underskud på 776.000 norske kr.
Ifølge mediet Ehandel har tøjbrandet tidligere rejst 3 mio. norske kroner på en platform, hvor selskabet er værdisat til 60 mio. norske kr. svarende til 45,5 mio. kr.
86 pct. af salget i Sinnerups webshop er egne brands: ”Det er fuldstændig vildt”
Tøjkæde til unge vender skuden efter corona-bølgedal