Tøjbrand til høje mennesker vokser i Norge – Danmark står for tur

Det norske tøjbrand Mediumtall vil rejse penge i ny investeringsrunde for at finansiere ekspansion til Danmark, Sverige og Tyskland.
Kristoffer Liabø (tv) og Martin Steffensen (th), der er stifterne bag Mediumtall. | Foto: Mediumtall
Kristoffer Liabø (tv) og Martin Steffensen (th), der er stifterne bag Mediumtall. | Foto: Mediumtall

Det norske tøjbrand Mediumtall, der udelukkende sælger tøj til høje mænd og kvinder online, vokser i Norge og gør klar til en international ekspansion, skriver det norske medie Ehandel.

Som led i den udvidelse vil tøjbrandet rejse seks mio. norske kr. til at finansiere planerne.

”I 2021 lancerede vi Mediumtall internationalt for at teste, hvilke markeder der reagerede bedst. Tyskland, Danmark og Sverige skilte sig ud, og det er disse lande, vi ønsker at satse på først,” siger Kristoffer Liabø, der er medstifter af selskabet, til mediet.

Mediumtall blev ifølge Proff.no stiftet i 2019, og i 2021 øgede selskabet omsætningen til 12,2 mio. norske kr., mens bundlinjen viste et underskud på 776.000 norske kr.

Ifølge mediet Ehandel har tøjbrandet tidligere rejst 3 mio. norske kroner på en platform, hvor selskabet er værdisat til 60 mio. norske kr. svarende til 45,5 mio. kr.

86 pct. af salget i Sinnerups webshop er egne brands: ”Det er fuldstændig vildt”

Tøjkæde til unge vender skuden efter corona-bølgedal

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også