Fagfolk ser globale forsyningskæder som fortid efter flaskehalse og fragtkaos

En mere usikker verden gør, at supply chain-professor og Dansk Industri mener, at tiden med globale forsyningskæder i store dele af detailhandlen er slut.
Luftfoto over dybvandshavnen Yangshan, som er en del af havneområdet i Shanghai, der er verdens største. | Foto: Xu Congjun/AP/Ritzau Scanpix/AP
Luftfoto over dybvandshavnen Yangshan, som er en del af havneområdet i Shanghai, der er verdens største. | Foto: Xu Congjun/AP/Ritzau Scanpix/AP

Bang & Olufsen undersøger alternative forsyningskæder, som er mindre afhængige af Kina og Taiwan. Den tyske bilkæmpe Volkswagen fokuserer i ny strategi på kortere forsyningskæder, som er mindre afhængige af Kina.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også