Pandora skyder gang i salg af smykker til kæledyr

Mens de tobenede i stor stil har købt armbånd med charms hos Pandora, satser smykkeselskabet på navneskilte og halsbånd til de firbenede.
Nu kan de firbenede snart begynde at shoppe hos Pandora. | Foto: Pandora/PR
Nu kan de firbenede snart begynde at shoppe hos Pandora. | Foto: Pandora/PR
af Marketwire

Det børsnoterede smykkeselskab Pandora går nu ind på markedet for ”smykker” til kæledyr.

Det er navneskilte eller halsbånd, der nu kan købes til hjemmets blødeste medlem.

”Det globale marked for tilbehør (accessories) til kæledyr har været voksende, især siden pandemien, og det ventes at nå en markedsværdi på 42,3 mia. dollar i 2026,” oplyser Pandora.

”Med restriktionerne, der har været gennem covid-19, har nedlukningerne og det med at skulle blive hjemme fået flere folk til at få et kældedyr, og alene i Storbritannien har 3,2 mio. husholdninger anskaffet sig et kæledyr siden starten af pandemine,” skriver smykkekoncernen.

Og Pandora følger trop på andre etablerede brands i at lave kollektioner til kæledyr. Også den spanske tøjkoncern Zara har lavet kollektioner til familiens firbenede, og britiske Next, der både laver tøj og ting til hjemmet, har lanceret en seng til kæledyr.

Møbelkoncern styrker ledelsen med Pandora-profil

Pandora åbner hub i New York

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også