DetailWatch

Detailselskaber ramt af tegn på aftagende high-end-forbrug

Signet begyndte ifølge koncernchefen at bemærke, at forbrugere med lavere indkomst trak sig tilbage i marts, og de mere velstillede kunder fulgte trop efter mors dag i maj og derefter mere mærkbart i juli.

Foto: Rasmus Baaner/Politiken/Ritzau Scanpix/Politiken

En trio af luksusforhandlere signalerede, at forbruget fra high-end-forbrugere er ved at aftage, en demografi, der var blevet anset for at være bedre positioneret i et recessionsmiljø.

Det skriver Bloomberg News.

Smykkeforhandleren Signet sænkede tirsdag sine forventninger til helåret.

”Kunderne er blevet mere og mere udfordret, efterhånden som året er gået med den voldsomme inflation, som vi har set,” siger Signets administrerende direktør Gina Drosos i et interview ifølge Bloomberg News.

Signet begyndte ifølge koncernchefen at bemærke, at forbrugere med lavere indkomst trak sig tilbage i marts, og de mere velstillede kunder fulgte trop efter mors dag i maj og derefter mere mærkbart i juli.

Også modeselskabet Ralph Lauren har skuffet med sin salgsprognose for det forskudte andet kvartal, og Capri, der ejer luksusmærkerne Michael Kors, Versace og Jimmy Choo, har nedjusteret sin salgsprognose for det igangværende andet kvartal.

Signet dykker 13,6 pct. til 58,46 dollar, Ralph Lauren taber 4,6 pct. til 96,68 dollar, og Capri ligger med et minus på 4,5 pct. i 48,75 dollar.

Møbelkoncern styrker ledelsen med profil fra Pandora

7-Eleven har åbnet hver tiende butik efter hackerangreb

Flügger justerer forventning og udskyder russisk frasalg

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs