Cartier-ejer har overraskende fart på salget

Den schweiziske luksusvirkomhed Richemonts salg løb op i over 5 mia. euro i første kvartal, med størst vækst i Europa.
Smykker udstillet i butiksvindue i Paris fra Cartier - et af Richemonts mange luksusmærker. | Foto: Regis Duvignau/REUTERS / X00095
Smykker udstillet i butiksvindue i Paris fra Cartier - et af Richemonts mange luksusmærker. | Foto: Regis Duvignau/REUTERS / X00095
MARKETWIRE

Schweiziske Richemont, der ejer mærker som Cartier og Montblanc, melder om en positiv start på regnskabsåret 2022/23 med en vækst i omsætningen i første kvartal på 12 pct. korrigeret for udsving i valutakurser.

Til sammenligning havde analytikerne ifølge Bloomberg News estimeret en vækst på 10,7 pct. i faste valutakurser.

Væksten var størst i Europa, hvor salget steg 42 pct. i faste valutakurser mod en estimeret stigning på 31,4 pct. af analytikerne.

I regionen Americas var der en vækst på 25 pct. sammenlignet med analytikerkonsensus på 13,8 pct., mens Asien-Stillehavsregionen skuffer med en nedgang på 15 pct.

Her var der blot ventet en negativ vækst på 6,5 pct.

Samlet løb salget op i 5,26 mia. euro i første kvartal, hvilket var 20 pct. mere end året før. Analytikerne havde til sammenligning skønnet 5,15 mia. euro.

Aktien i Richemont faldt torsdag 0,9 pct. til 100,9 euro.

Gucci afkoblede vækst fra miljøpåvirkning i 2021

Undersøgelse: Fire ud af ti vil købe færre luksusprodukter

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også