Cartier-ejer har overraskende fart på salget

Den schweiziske luksusvirkomhed Richemonts salg løb op i over 5 mia. euro i første kvartal, med størst vækst i Europa.
Smykker udstillet i butiksvindue i Paris fra Cartier - et af Richemonts mange luksusmærker. | Foto: Regis Duvignau/REUTERS / X00095
Smykker udstillet i butiksvindue i Paris fra Cartier - et af Richemonts mange luksusmærker. | Foto: Regis Duvignau/REUTERS / X00095
MARKETWIRE

Schweiziske Richemont, der ejer mærker som Cartier og Montblanc, melder om en positiv start på regnskabsåret 2022/23 med en vækst i omsætningen i første kvartal på 12 pct. korrigeret for udsving i valutakurser.

Til sammenligning havde analytikerne ifølge Bloomberg News estimeret en vækst på 10,7 pct. i faste valutakurser.

Væksten var størst i Europa, hvor salget steg 42 pct. i faste valutakurser mod en estimeret stigning på 31,4 pct. af analytikerne.

I regionen Americas var der en vækst på 25 pct. sammenlignet med analytikerkonsensus på 13,8 pct., mens Asien-Stillehavsregionen skuffer med en nedgang på 15 pct.

Her var der blot ventet en negativ vækst på 6,5 pct.

Samlet løb salget op i 5,26 mia. euro i første kvartal, hvilket var 20 pct. mere end året før. Analytikerne havde til sammenligning skønnet 5,15 mia. euro.

Aktien i Richemont faldt torsdag 0,9 pct. til 100,9 euro.

Gucci afkoblede vækst fra miljøpåvirkning i 2021

Undersøgelse: Fire ud af ti vil købe færre luksusprodukter

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også