B&O vil satse mere på langtidsholdbart design

Som et led i den danske hifi-virksomheds bæredygtighedsstrategi vil B&O tilbage til rødderne og producere mere holdbare produkter, skriver Børsen.
B&O vil tilbage til "klassiske dyder" for at stemple ind i en fremtid, hvor klimaaftrykket er et større konkurrenceparameter | Foto: Staff/Reuters/Ritzau Scanpix/REUTERS / X01095
B&O vil tilbage til "klassiske dyder" for at stemple ind i en fremtid, hvor klimaaftrykket er et større konkurrenceparameter | Foto: Staff/Reuters/Ritzau Scanpix/REUTERS / X01095

Design- og elektronikvirksomheden B&O vil som en del af en ny bæredygtighedsstrategi designe produkterne, så de har en længere levetid.

Det forklarer Jens Gamborg, vicedirektør i B&O med ansvar for bæredygtighed, i et interview til Børsen.

“Historisk har vi været kendt for holdbare produkter, og det har vi mistet lidt undervejs. Nu accelererer vi det fokus markant og går på den måde tilbage til nogle af de klassiske dyder,” siger Jens Gamborg.

Selskabet vil derudover også være brancheførende på reparation af hovedtelefoner og højtalere, fremgår det, og forventer næste år at have kortlagt koncernens udledning i hele værdikæden for at kunne fastsætte et endeligt klimamål.

Bang & Olufsen vil fri af kinesisk komponent-klemme

Bang & Olufsen sløjfer 38 fysiske butikker

Hifi Klubben forbereder sig på markant nedgang i markedet trods øget overskud

B&O sætter millioninvesteringer på pause

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også