DetailWatch

Den Blå Avis og Bilbasen tabte flyvehøjde i første år med ny ejer

Lavt udbud af nye biler på verdensmarkedet og udgifter til integration med Schibsted-koncernen efter opkøb trak bundlinjen i selskabet bag DBA og Bilmarkedet ned under forventningerne til året.

Foto: PR/Den Blå Avis

2021 blev et dyrere år, hvor det tilmed var sværere at tjene penge, for de danske onlinemarkedspladser DBA og Bilbasen, end hvad den norske ejerkoncern Schibsted havde regnet med. Det fremgår af Schibsted Denmarks regnskab for 2021.

Selskabet, der siden sidste år har været en del af den norske mediekoncern, kom ud af året med et overskud på 20,6 mio. kr. - et kraftigt fald fra overskuddet på 73,2 mio. kr. i 2020 og 66,4 mio. kr. året før. Det sendte virksomhedens afkastningsgad ned på 16,3 pct. mod 92 pct. i 2020

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs