DetailWatch

Onlineforhandlere holder skindet på næsen i ny rapport

Webshops på stribe har i årets løb nedjusteret forventningerne. I ny e-handelsanalyse falder danskernes onlineforbrug marginalt, hvilket til dels kan tilskrives stigende forbrugerpriser.

Foto: Jens Büttner/AP/Ritzau Scanpix

De store online modeforhandlere Zalando, Boozt, Asos og Nelly.com har alle nedjusteret forventningerne til året, mens der også er bekymrede miner i de mindre webshops, og nu viser en ny analyse fra erhvervsorganisationen Dansk Industri, at danskernes gennemsnitlige forbrug online er faldet – omend marginalt.

I e-handelsanalysen, der dækker andet kvartal af 2022, fra Dansk Industri ligger frekvensen blandt danskerne stabilt, mens danskernes samlede onlineforbrug i gennemsnit ligger på 1558 kr. mod 1594 kr. i første kvartal af 2022.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Russisk firma er klar med Lego-erstatning

Den russiske virksomhed Inventive Retail Group, der stod for driften af Legos butikker i Rusland, før Lego trak sig ud, fortsætter med at sælge Lego-produkter i nyt navn.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs