Nordiske detailvirksomheder kan blive bedre til den digitale kunderejse

De nordiske detailvirksomheder halter efter, når det gælder om at personalisere deres digitale kunderejse, viser en undersøgelse.
Arkivfoto. | Foto: Colourbox
Arkivfoto. | Foto: Colourbox

Ifølge en undersøgelse er det kun omkring hver tredje detailvirksomhed, der personaliserer deres kunderejse digitalt, skriver Markedsføring.

Undersøgelsen, der er foretaget af Impact blandt 277 af Nordens store detailvirksomheder, peger på, at de nordiske selskaber generelt er gode til salg, men at de halter efter, når det gælder den digitale personalisering.

”Pludselig har man tusindvis af kunder inde digitalt på samme tid, og personaliseringen skal basere sig på noget helt andet end ekspedienten, der står nede i butikken. Og der skal de danske retailere blive bedre, ligesom de skal blive bedre til at forstå kundernes behov,” siger Martin Sandvad, omnichannel-ansvarlig for det digitale konsulenthus Impact, til Markedsføring.

Han peger på, at det især handler om at skabe værdifulde kundeklubber, og at selskaber som Matas, Imerco samt Bog & Idé er i front, når det gælder om at få det maksimale ud af deres kundeklubber.

”Det handler om at skabe en virksomhed der skal leve i mange hundrede år”

Corona fik nethandel til at boome – nu gør de fysiske butikker comeback

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også