Danskere på tilbudsjagt: 40 pct. stigning i besøgende på tilbudsplatform

Mens inflation, krig og forsyningsproblemer er i gang med at skrue priserne på dagligvarer i vejret, så klikker danskerne på livet løs for at finde frem til tilbud.
Ifølge FK Distribution, som driver tilbudsplatformen Minetilbud.dk, var der i sidste uge i underkanten af 1,3 mio. besøgende på platformen, hvilket er en stigning på 40 pct. sammenlignet med samme uge sidste år.
”Der er ingen tvivl om, at forbrugerne er mærket af de prisstigninger, vi ser på især gas, brændstof og el, men også på tværs af de danske dagligvarer. Det kommer tydeligt til udtryk i, hvor mange danskere der læser tilbudsaviser lige nu og den store trafik, vi ser på vores platform i disse uger, hvor særligt de produkter, der er steget i pris, også er blandt de mest søgte,” udtaler Susanne Juhl, forretningschef for Minetilbud, i en pressemeddelelse.
Sammenligner man søgninger fra midten af februar med søgninger i slutningen af marts, ses de største stigninger blandt dagligvarer på mel, madolie og pasta., skriver portalen. Antallet af søgninger er ifølge Minetilbud steget med henholdsvis 147, 98 og 70 pct., og det er alle varer, som er steget markant i pris i de seneste måneder.
Også online tilbudsavisen Etilbudsavis har for nylig meldt om et stærkt stigende antal søgninger på platformen.
Handelsselskab: Tilbudsjagt bliver største ændring i forbrugsvaner i mange år
Ehandels-tilbudsavis oplever stigende interesse efter højere fødevarepriser