DetailWatch

Ehandels-tilbudsavis oplever stigende interesse efter højere fødevarepriser

Etilbudsavis oplever interesse på højde med tiden op til jul, og samme tendens sker i Sverige og Norge, lyder det fra direktør.

Foto: Miriam Dalsgaard

Priserne på fødevarer skyder i vejret, og de stigende priser får forbrugerne til at søge andre steder hen som onlinetilbudsavisen Etilbudsavis, skriver Finans.

Ifølge direktør Morten Bo Rønsholdt har tilbudsavisen de seneste måneder oplever en massiv tilgang i antallet af søgninger og brugere på appen.

I sidste uge søgte 577.000 på specifikke tilbudsvarer, hvilket ifølge direktøren er på højde med tilbudsjagten i juletiden, hvor der blev søgt 609.000 gange, og Morten Bo Rønsholdt kalder det ”helt ekstraordinært.”

”Folk bruger tilbuddene som bærende argument for, hvilken butik de handler i, og de er villige til at gå i flere butikker, hvis det giver bedre mening, fordi Rema 1000 har tilbud på X og Y, og Coop har bud på Z,” siger han.

Direktøren oplever den samme tendens i Sverige og Norge, hvor virksomheden også er til stede, og han forventer generelt en stigning i antallet af brugere på 10-15 pct. resten af året.

Føtex og Bilka hæver priserne på tusindvis af varer

Forbrugertilliden dykker til det laveste siden finanskrisen

Mere fra DetailWatch

Russisk firma er klar med Lego-erstatning

Den russiske virksomhed Inventive Retail Group, der stod for driften af Legos butikker i Rusland, før Lego trak sig ud, fortsætter med at sælge Lego-produkter i nyt navn.

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs