Detailkæder forventer private label-vækst i ny kategori

”Væksten er tilbage i fuld styrke,” lyder det fra Coops direktør for egne brands. I Dagrofa forventer man en vækst i privat label-kategorien med 3-5 pct. om året især båret af premium-brands. 
Privat label fylder mellem 20 og 30 pct. af sortimentet i en dagligvarehandel, ifølge Coop og Dagrofa. | Foto: Niclas Jessen/coop/pr
Privat label fylder mellem 20 og 30 pct. af sortimentet i en dagligvarehandel, ifølge Coop og Dagrofa. | Foto: Niclas Jessen/coop/pr

Dagligvarehandlens egne brands, private label, har stadig vokseværk, men efter år med høj inflation, energikrise og sparsommelige forbrugere stiger efterspørgslen på kvalitetsmærker nu inden for kategorien. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også