Norsk dagligvarekæde erstatter prisloft med nyt tiltag
Den norske Kiwi-kæde, der er en del af Norgesgruppen, har sløjfet et prisloft på 245 varer, skriver VG ifølge Dagligvarehandlen.
Prisloftet dækkede over varer som smør og bacon, men Kiwi har nu i stedet indført et nyt prisloft på ”sundere varegrupper”. Målet er at inspirere de norske forbrugere til at vælge de sunde alternativer, når de handler ind.
”Vi har i dag låst priserne på over 150 varer, og 100 af disse er sundere alternativer. Omkring halvdelen af disse er nøglehulsvarer, og der er mange populære varer som kyllingefilet, rejer, spinat, laksepålæg, let ost, skyr og smoothiemix, for at nævne nogle få. Mange har efterlyst lavere priser på sundere produkter, og hermed vil vi give et slag for folkesundheden,” sagde Kristine Aakvaag Arvin, kommunikationschef i Kiwi, tirsdag til VG.
Det nye prisloft vil gælde frem til august. Det er i perioden muligt, at varerne falder i pris, men de kan altså ikke stige.