Norsk dagligvarekæde erstatter prisloft med nyt tiltag

Kiwi har frem til august lagt et loft på prisen for ”sundere varegrupper”, skriver Dagligvarehandlen. 
Kiwi-kæden, der blev stiftet i 1979, har knap 700 butikker i Norge. | Foto: Joachim Ladefoged
Kiwi-kæden, der blev stiftet i 1979, har knap 700 butikker i Norge. | Foto: Joachim Ladefoged

Den norske Kiwi-kæde, der er en del af Norgesgruppen, har sløjfet et prisloft på 245 varer, skriver VG ifølge Dagligvarehandlen.

Prisloftet dækkede over varer som smør og bacon, men Kiwi har nu i stedet indført et nyt prisloft på ”sundere varegrupper”. Målet er at inspirere de norske forbrugere til at vælge de sunde alternativer, når de handler ind. 

”Vi har i dag låst priserne på over 150 varer, og 100 af disse er sundere alternativer. Omkring halvdelen af disse er nøglehulsvarer, og der er mange populære varer som kyllingefilet, rejer, spinat, laksepålæg, let ost, skyr og smoothiemix, for at nævne nogle få. Mange har efterlyst lavere priser på sundere produkter, og hermed vil vi give et slag for folkesundheden,” sagde Kristine Aakvaag Arvin, kommunikationschef i Kiwi, tirsdag til VG.

Det nye prisloft vil gælde frem til august. Det er i perioden muligt, at varerne falder i pris, men de kan altså ikke stige. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også