Lidl-direktør:"Jeg bygger ikke butikker, når markedet er allermest usikkert"

INTERVIEW: Et uforudsigeligt marked har fået Lidl Danmark til at skrue ned for udvidelsesplanerne. Til gengæld skrues der op for fokus på den organiske vækst. Discounttrend og store private label-muskler giver direktør store forventninger til fremtiden.
39-årige Jens Stratmann har været i Lidl-koncernen siden 2005 og indtog direktørjobbet i Lidl Danmark den 1. juni 2021. | Foto: PR/Lidl Danmark
39-årige Jens Stratmann har været i Lidl-koncernen siden 2005 og indtog direktørjobbet i Lidl Danmark den 1. juni 2021. | Foto: PR/Lidl Danmark

Egentlig var det meningen, at mellem seks og otte nye Lidl-butikker skulle have slået dørene op i løbet af efteråret og dermed have bragt discountkæden op på 144-146 danske butikker.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også