DetailWatch

Lidl-direktør afviser prisloft som "ikke autentisk"

Stigende fødevarepriser i detailbranchen har ført til kundestrøm til den tyske discountaktør, der dog ikke vil holde priserne kunstigt nede. ”Kunderne kender os allerede for at være gode til prisen,” siger kædens direktør, Jens Stratmann.

Jens Stratmann har været adm. direktør i Lidl siden juni 2021. | Foto: Joachim Ladefoged/ERH

I en tid hvor fødevarepriserne har ramt det højeste niveau i over 40 år, er det ikke så underligt, at kunderne søger mod de gode tilbud og lavere priser.

Modsat under corona, hvor forbrugerne i stigende grad søgte mod supermarkederne frem for discountmarkedet, er det nu omvendt i dag, fortæller Lidls adm. direktør, Jens Stratmann, der siden årsskiftet har kunnet byde mange flere kunder velkommen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Russisk firma er klar med Lego-erstatning

Den russiske virksomhed Inventive Retail Group, der stod for driften af Legos butikker i Rusland, før Lego trak sig ud, fortsætter med at sælge Lego-produkter i nyt navn.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs