Reklame med budskabet om, at Meny i Norge har det største udvalg af fødevarer, har fået onlinesupermarkedet Oda til at beskylde dagligvarekæden for brud på markedsføringsloven.
Ifølge E24 har Oda gennem længere tid rettet kontakt til og kritik mod Meny for påstanden, som ifølge onlineaktøren aldrig har været ledsaget af nogen form for dokumentation.
For nyligt nåede sagen så langt som til landets forbrugerstyrelse, der grundet tidspres dog har afvist at tage stilling til, om Meny-kæden bryder markedsføringsloven - noget, der overrasker Odas kommercielle direktør Tor Erik Aag, eftersom Meny-ejeren Norgesgruppen sidder på 44 pct. af det samlede norske marked:
”Jeg er ret sikker på, at hvis nogen i branchen var trådt over på samme måde med en påstand om pris, så havde tilsynet reageret meget hurtigt. Men mange kunder er nok lige så optaget af at have et stort udvalg, som de er over prisen. Derfor bør tilsynet reagere på samme måde i denne sag,” siger han til avisen.
(Denne artikel er leveret af DetailWatch’ søstermedie FødevareWatch)
Supermarkeder bliver fanget i tilbud uden førpriser
Salling Group i en tid med hårdt pres på salget: Bilka åbner onlinebutik for tøj