Milliardduel mellem dagligvaregiganter: It-kapløb spidser til under priseksplosion

Inflationen ændrer forbrugernes adfærd markant, og det stiller store krav til detailbranchens evne til at omstille sig. Mens Coop slider i det med at implementere en topmoderne it-platform, har rivalen Salling Group i årevis høstet gevinsterne ved et næsten identisk system.
Foto: Miriam Dalsgaard
Foto: Miriam Dalsgaard
AF STEFFEN VILLADSEN

Hos Coop kæmper omkring 500 it-folk i disse uger for at komme i mål med den forsinkede omstilling til virksomhedens nye SAP-system, Coop One, der er budgetteret til omkring 2,5 mia. kr. Platformen skal hjælpe supermarkedskæmpen med langt hurtigere at kunne reagere, når kunderne ændrer adfærd.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også