Mærkevareleverandører efterlyser bedre grundlag for klimamærke

Brug for bredere fagligt grundlag for nyt klimamærke end Concitos klimadatabase, mener Mærkevareleverandørerne. Så må det tage lidt længere tid.
Et klimamærke lavet på baggrund af tænketanken Concitos klimadatabase er ikke godt nok, mener Mærkevareleverandørerne. | Foto: Joachim Ladefoged/JPA
Et klimamærke lavet på baggrund af tænketanken Concitos klimadatabase er ikke godt nok, mener Mærkevareleverandørerne. | Foto: Joachim Ladefoged/JPA

Hastværk er lastværk. Debatten om det kommende danske klimamærke kører løs og nu retter Mærkevareleverandørerne (MLDK) en opfordring til at basere mærket på end et ”mere fagligt funderet” grundlag end Concitos klimadatabase. Det fremgår af et indlæg i Altinget.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også