DetailWatch

Mærkevareleverandører efterlyser bedre grundlag for klimamærke

Brug for bredere fagligt grundlag for nyt klimamærke end Concitos klimadatabase, mener Mærkevareleverandørerne. Så må det tage lidt længere tid.

Et klimamærke lavet på baggrund af tænketanken Concitos klimadatabase er ikke godt nok, mener Mærkevareleverandørerne. | Foto: Joachim Ladefoged/JPA

Hastværk er lastværk. Debatten om det kommende danske klimamærke kører løs og nu retter Mærkevareleverandørerne (MLDK) en opfordring til at basere mærket på end et ”mere fagligt funderet” grundlag end Concitos klimadatabase. Det fremgår af et indlæg i Altinget.

Mærket skal ifølge CSR- og public affairs-chef Mogens Werge fra MLDK have et bredere internationalt fokus end Klimadatabasen, også selvom om det tager længere tid. For beregningerne skal vise den konkrete påvirkning, så forbrugerne kan vælge de mindst klimabelastede varer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Russisk firma er klar med Lego-erstatning

Den russiske virksomhed Inventive Retail Group, der stod for driften af Legos butikker i Rusland, før Lego trak sig ud, fortsætter med at sælge Lego-produkter i nyt navn.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs