DetailWatch

Købmænd peger på modsatrettede interesser i nyt klimamærke

Forhandlingerne om et fælles dansk klimamærke skal bygge på tidligere succesmærker og bakkes op af oplysningskampagner for at lykkes. For interesserne stritter i alle retninger, påpeger De Samvirkende Købmænd.

Foto: Keld Navntoft/DSK/PR

Fødevareminister Rasmus Prehns (S) opgave med at skabe et fælles dansk klimamærke er enorm, fordi fødevarebranchens aktører har vidt forskellige indgange til at sætte klimagrænser.

I et debatindlæg i Altinget peger fødevarechef Anne-Marie Jensen Kerstens og adm. direktør John Wagner derfor på, at den kæmpe opgave i at forene alle kræfter i efteråret skal bygge på et stærkt fagligt grundlag.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs