En del af Watch Medier

DetailWatchtirsdag7. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Elektronik
  • Sport og Fritid
15.03.2022kl. 10.54

Onlinemarkedet har fundet sit leje: Sådan vil dagligvarekæmper vinde markedsandele

Markedet for dagligvarer på nettet er ved at lande på et normalniveau, og dagligvarekoncernernes fokus er flyttet over på at fastholde de kunder, der kom til under corona. Gratis levering og gode tilbudspriser er nogle af de tiltag, som Salling Group og Coop har i tankerne.
Thor Jørgensen står i spidsen for det digitale område i Salling Group, der har de to tilbud føtex hjemmelevering og Bilka To-Go | Foto: Casper Dalhoff/ERH
Thor Jørgensen står i spidsen for det digitale område i Salling Group, der har de to tilbud føtex hjemmelevering og Bilka To-Go | Foto: Casper Dalhoff/ERH
af MANON SKOV BUCH

Der er kamp om markedsandelene på onlinemarkedet for dagligvarer, og nu sætter detailkæmperne alle kræfter ind for at vinde eller fastholde kunder efter en coronaperiode, hvor markedet blomstrede som følge af nedlukninger og restriktioner.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede artikler:

  • Lagerarbejde hos Nemlig.com. | Foto: Finn Frandsen

    Onlinemarkedet for dagligvarer går tilbage efter corona-boost

    For abonnenter

  • Sinful er en af de netbutikker, der sidste år fik ny kapital til vækstambitionerne, da kapitalfonden Polaris købte sig ind | Foto: Ernst van Norde

    Opkøberne kredser om danske netbutikker i digitaliseringskamp og opkøbsbonanza

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Som et led i Coops nye strategi – Fremtidens Coop – ændrer Dagli'brugsen navn til Brugsen. Størstedelen af de lokale Dagli'brugsen-butikker er drevet af selvstændige brugsforeninger. | Foto: Bo Amstrup
Dagligvarer

Overskudsgraden er gået tilbage hos de selvstændige brugsforeninger

Andelen af brugsforeninger, der havde plus på bundlinjen, blev i 2021 også mindre, viser en stor gennemgang af regnskaberne fra de selvstændige Coop-butikker, DetailWatch har foretaget.
  • Coop-bagland overvejer organisering efter kædefusion
  • Coop-bagland bakker op om store forandringer – men vil se resultater

For abonnenter

Foto: Joachim Adrian
DetailWatch

Stine Bosse går fra Coops bestyrelse efter Irma-lukning

Jesper Due har været adm. direktør i Løvbjerg siden 2014. | Foto: Joachim Ladefoged
Dagligvarer

Energiregninger spænder ben for historisk overskud i jysk købmandskæde

Henrik Clausen har været adm. direktør i familievirksomheden Davidsen Tømmerhandel siden 2018. | Foto: Davidsen Tømmerhandel/pr
Bolig og Design

Davidsen-trælast får løftet pegefinger for manglende prisskilte

Den amerikanske boligindretningskæde har tidligere advaret om risikoen for mulig konkurs. | Foto: Andrew Kelly/reuters/ritzau Scanpix
Bolig og Design

Kriseramt amerikansk detailkæde styrtdykker på aktiemarkedet

Brian Andersen står i spidsen for Matas digitale strategi, der ud over ekspansionen til Sverige og Norge skal udvide sortimentet i webshoppen. | Foto: Matas/PR
Mode og Velvære

Matas jagter volumen med webshop i nabolande

For abonnenter

Læs også

Photo: Carsten Bundgaard
E-commerce

Salget af dagligvarer på nettet er presset: "Hele markedet er skredet"

På trods af Coop og Salling Groups lukning af deres net-supermarkeder, er det for tidligt at afskrive dem på online markedet, mener flere. Men væksten skal tilbage.
Føtex Hjemmelevering er snart fortid, da Salling Group har besluttet at lukke satsningen. | Foto: Stine Bidstrup
Dagligvarer

Salling Group nedlægger 500 stillinger i lukning af onlinesatsning

Lukningen af Føtex’ nethandel med dagligvarer betyder, at 500 stillinger nedlægges i centrallager i Ishøj. Det er usikkert, hvor mange der kan omplaceres.
40-årige Thor Skov Jørgensen har været en del af Salling Group i ni år. | Foto: Casper Dalhoff
Dagligvarer

Svingdøren snurrer i Salling Group – endnu en topdirektør stopper

Omlægning af onlinesalget efter dyk i markedet fører nu til endnu en ændring i ledelsen af dagligvaregiganten Salling Group.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Davidsen-trælast får løftet pegefinger for manglende prisskilte – 16.30
  • Kriseramt amerikansk detailkæde styrtdykker på aktiemarkedet – 15.57
  • Energiregninger spænder ben for historisk overskud i jysk købmandskæde – 15.42
  • Alibaba udvider logistiknetværk i Europa – 14.25
  • Stine Bosse går fra Coops bestyrelse efter Irma-lukning – 12.40
  • Nordjysk børnetøjsbrand melder om stigende interesse for genbrugskoncept – 11.56
  • Overskudsgraden er gået tilbage hos de selvstændige brugsforeninger – 11.55
  • Kinesisk online modekæmpe vinder frem i Danmark – 11.54
  • Konkursstigning i januar - også inden for handel – 11.20
  • Matas jagter volumen med webshop i nabolande – 11.09
  • John Wagner får plads i købmandsfonds bestyrelse – 11.03
  • Rema 1000 og Coop trækker prisstigninger tilbage i Norge – 10.23
  • Branchefolk opfordrer til mere grøn forskning i modedesign – 09.39
  • Partier kritiserer tilsyn med greenwashing: "Der skal være en konsekvens" – 08.01
  • Nemlig.com afviser prisstigninger efter ny overenskomst – 07.55
Flere nyheder

Watch Job

  • Tilbudschef - NCC Renovering Vest

  • Revisor med minimum et par års erfaring

  • Erfaren IT Supporter

  • Centerdirektør til Sønderborg

  • Scrum Master with a practical approach

Se flere jobs

Kolofon

DetailWatch
Søg

Sektioner

  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Elektronik
  • Sport og Fritid
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Louise Reseke

lr@detailwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8450

  • Om DetailWatch

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Job

Abonnement

Prøv DetailWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

detailwatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Læs mere om abonnement her

Adresse

DetailWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8450

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © DetailWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
DetailWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge