DetailWatch

Onlinemarkedet har fundet sit leje: Sådan vil dagligvarekæmper vinde markedsandele

Markedet for dagligvarer på nettet er ved at lande på et normalniveau, og dagligvarekoncernernes fokus er flyttet over på at fastholde de kunder, der kom til under corona. Gratis levering og gode tilbudspriser er nogle af de tiltag, som Salling Group og Coop har i tankerne.

Thor Jørgensen står i spidsen for det digitale område i Salling Group, der har de to tilbud føtex hjemmelevering og Bilka To-Go | Foto: Casper Dalhoff/ERH

Der er kamp om markedsandelene på onlinemarkedet for dagligvarer, og nu sætter detailkæmperne alle kræfter ind for at vinde eller fastholde kunder efter en coronaperiode, hvor markedet blomstrede som følge af nedlukninger og restriktioner.

Ifølge nye tal, som FødevareWatch har fået bekræftet fra flere sider, er markedet nemlig faldet over de seneste tolv måneder, og aktørerne skal finde sig tilpas på et marked, der har fundet et mere naturligt leje. Det fortæller Thor Jørgensen, der sidder i koncernledelsen for Salling Group med ansvar for det digitale område.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs